عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 88
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 618
:: باردید دیروز : 2643
:: بازدید هفته : 6030
:: بازدید ماه : 6030
:: بازدید سال : 122430
:: بازدید کلی : 497230

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

معرفی و آشنایی با سبک های مختلف موسیقی
چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 ساعت 7:41 | بازدید : 2377 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


صحبت و تبادل نظر در مورد سبک های موسیقی مورد علاقه یک امر رایج و یکی از سرگرمی های رایج در بین نوازندگان و خوانندگان است.

با وجود دسته بندی های متعدد پیشنهادی ژانرهای موسیقی، نمی توان همه آثار خلق شده توسط یک خواننده یا نوازنده را به یک شکل قرار داد، گاهی اوقات چندین قطعه موسیقی در چنین تصاویری گنجانده می شود.

این مقاله برای ارائه تمامی سبک های رایج و شناخته شده موسیقی گردآوری شده است تا پاسخ مناسبی برای این سوال باشد که ممکن است شما را آزار دهد: ساختار هر سبک موسیقی چیست؟ برای دانلود آهنگ کلیک کنید.

سبک موسیقی به چه معناست؟

سبک موسیقی که با نام‌های دیگری مانند ژانر موسیقی شناخته می‌شود، مفهومی کلی است که برای نشان دادن ویژگی‌های کلی قطعات موسیقی به کار می‌رود. سبک موسیقی یکی از موضوعات آموزش آواز است، یک خواننده خوب باید با سبک موسیقی دیفرنتی آشنا باشد.

هر آواز با ویژگی هایی مانند ریتم، ساختار، نوع ساز مورد استفاده، فرهنگ و سنت گروهی از مردم همراه است و جز با معرفی روش های موسیقی راهی برای تفکیک آنها وجود ندارد.

از آنجایی که موسیقی یکی از موضوعات هنری است و تعاریفی که برای هر سبک موسیقی داده می شود می تواند موازی با سبک های دیگر باشد، می توان بخش هایی از همان موسیقی را شنید که چندین ژانر موسیقی را در بر می گیرد.

بنابراین، برای یافتن پاسخ این سوال که سبک موسیقی چیست؟ و هر شاعر یا خواننده ای بر چه سبکی تکیه می کند؟ ما باید تا حدی اساس وضعیت موجود را بدانیم.

انواع سبک های موسیقی با مثال

ویژگی های قطعات موسیقی را بر اساس تکنیک های تفسیر قطعه، خاستگاه جغرافیایی و منطقه ای این قطعه، ریتم اثر، سازهای به کار رفته در ساخت آن، لحظه ی بسط قطعه، ریشه های فرهنگی آن و ... بیان کنید. .، تعداد زیادی سبک موسیقی تخصصی و حتی تلفیقی معرفی شد که در زیر تعدادی از پرکاربردترین آنها را فهرست می کنیم:

موسیقی کلاسیک

موسیقی سنتی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اشکال موسیقی و پایه‌ای برای خلق بسیاری از فرم‌های رایج دیگر شناخته می‌شود. از نظر تبارشناسی، پیدایش این گونه به 1500 سال پیش برمی گردد.

از ویژگی های خاص این سبک می توان به وجود نت های خاص و استفاده از بداهه های مینیمال، وجود سازهای چوبی، برنجی و زهی، ترکیب بندی های پیچیده در قطعات و اجرای خاص و حرفه ای اشاره کرد.

محبوب ترین ساز آهنگسازان در سبک موسیقی کلاسیک پیانو است و از نظر تمام جزئیات اجرای تصنیف ها به عنوان یکی از دقیق ترین سبک های موسیقی شناخته می شود. بتهوون، آرنولد شوئنبرگ، باخ و موتزارت از هنرمندان مشهور این سبک هستند.

موسیقی پاپ

موسیقی پاپ یا موسیقی محلی و فولکلور جوامع با چند ساز الکترونیکی یا آوازی یا ترکیبی از این دو تولید و ساخته می شود و آغاز آن به دهه 50 برمی گردد. ملودی های به کار رفته در آهنگ های پاپ توجه مخاطب را به خود جلب می کند و اغلب این آهنگ حدود 3 دقیقه ارائه می شود.

موسیقی عامه پسند در سبکی محبوب برای مقاصد تجاری ایجاد شد و ساختار ساده و بدون پیچیدگی که در سبک کلاسیک وجود دارد به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سبک شناخته می شود. اگر به موسیقی پاپ علاقه دارید مقاله آموزش موسیقی پاپ آکادمی پورپروین را مطالعه کنید.

مایکل جکسون به عنوان پادشاه پاپ شناخته می شود که می تواند ساختارشکنی در این سبک انعطاف پذیر ایجاد کند. دانلود بهترین آهنگ ها

موسیقی راک

یکی از ویژگی های اصلی موسیقی راک استفاده از سازهای گیتار (الکتریک و آکوستیک)، کیبورد و پیانو با امواج بلند و ضربات جالب است.

استفاده از موسیقی راک در آمریکا نسبت به سایر کشورها رواج بیشتری دارد و جنبش راک اند رول در 50 سال گذشته اولین سبک های راک را ایجاد کرد. رولینگ استون، کینکز و بیتلز که حتما نامشان را شنیده اید، اولین گروه های راک معروف بودند.

موسیقی جاز

سبک موسیقی جاز ریشه در سیاه‌پوستان آفریقایی اوایل قرن بیستم دارد. از ویژگی های بارز این سبک کوبه ای می توان به ریتم ها و ضربات نامنظم، مکث و پرسش و پاسخ اشاره کرد و گیتار باس، ساکسیفون، پیانو، فلوت و درام از سازهای اصلی این سبک هستند.

نوازندگان مشهور این سبک به دلیل بداهه نوازی های خاص خود به عناصر دائمی سبک جاز تبدیل شده اند. تاکید بر سازهای بادی و استفاده از سبک فردی و منحصر به فرد در این سبک، آن را به یک سبک هنری عالی تبدیل کرده است.

رپ یکی از سبک های موسیقی آمریکایی است

ژانر رپ با هدف اعتراض و اعتراض به مشکلات مربوط به تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان آمریکایی در نیویورک ساخته شد. از این سبک موسیقی به عنوان نوعی اعتراض کلامی استفاده می شود که اغلب با ضرب آهنگ تند همراه است. بسیاری از موضوعات مرتبط با فقر، بیکاری، مشکلات اجتماعی و مسائل زندگی در قالب آهنگ های سبک رپ انجام می شود.

سبک رپ در بین انواع سبک های موسیقی، زمینه آهنگ را در تولید و اجرا در نظر نمی گیرد و در تولید و اجرای موسیقی از انعطاف بالایی برخوردار است. محتوای رپ فارسی شباهت زیادی به رپ غربی دارد و برای بیان مسائل و ارزش های اجتماعی، مسائل سیاسی، بیان مشکلات زندگی و مسائلی از این دست اجرا می شود.

موسیقی کمتر

این سبک موسیقی با پیچیدگی سبک های دایجست بسیار متفاوت است و از ترکیب بندی ها و ریتم های ساده استفاده می کند. همین سادگی منجر به خلق قطعات مینیمال شد که در عین حال شنونده را مجبور می کند تا به جزئیات کار فکر کند. مانند بسیاری از انواع موسیقی، سبک مینیمال نیز از آمریکا آمده است.

وجود نبض های ثابت، تکرار عبارات موسیقایی، ثبات و شکل گیری قطعات موسیقایی که در آن تنها از چند نت محدود استفاده شده از ویژگی های مهم این سبک خاص موسیقی است. سبک مینیمال برگرفته از هنر مینیمالیسم و ​​مینیمالیسم است و آرامش و سادگی در تمام ابعاد این سبک زیبا به چشم می خورد.

موسیقی کانتری

موسیقی کانتری یکی از محبوب ترین سبک ها در آمریکای شمالی، استرالیا و اروپای غربی است. بسیاری از جنبه های موسیقی کانتری اولیه در طول زمان دستخوش تغییر شده است. در گذشته از سبک کانتری برای بیان سختی های زندگی طبقه کارگر آمریکایی استفاده می شد و بیشتر شنوندگان این سبک از آن طبقه اجتماعی بودند.

استفاده از سازهایی مانند گیتار باس، ویولن، درام، بانجو و پیانو ملودی های جالبی با ساختاری ساده ایجاد می کند که به خوبی در ذهن مخاطب نقش می بندد. جالب است بدانید که موسیقی متن فیلم های وسترن یکی از محبوب ترین فرم های موسیقی است که در کشور ساخته شده است. از مشهورترین نوازندگان این سبک موسیقی می توان به ویلی نلسون و جانی کش اشاره کرد.

سبک موسیقی اپرا

سبک اپرا ترکیبی از درام و موسیقی است و عناصر رایج در این سبک شامل بازیگری، موسیقی، دکوراسیون، حرکت، طراحی صحنه، خوانندگی و غیره است. اجرای موسیقی اپرا بسیار رسمی و طبق قوانین خاصی است و سه مرحله مختلف در اجرای موسیقی وجود دارد:

مقدمه یا مقدمه

به عنوان مقدمه، اپرا موسیقی است و خوانندگان اپرا معمولا آن را کارگردانی می کنند.

lev

قسمت اصلی در موسیقی اپرا است و خواننده قدرت و مهارت خود را در خوانندگی نشان می دهد.

بی ملاحظه

که به صورت مکالمه صوتی بین دو آریا اجرا می شود.

خاستگاه موسیقی اپرا ایتالیایی است، امروزه این شکل از موسیقی به عنوان میراث فرهنگی ارزشمند جهان شناخته می شود.




|
امتیاز مطلب : 129
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: